Monday, March 23, 2009

bAd dAy..

Semalam & hari ni merupakan hari ujian tuhan buat aku..sesungguhnya aku telah cuba untuk menjadi seorang yang sabar + tabah namun menitis jua air mata ku jatuh ke bumi dek kerana xtahan dimarahi oleh seorg insan bergelar bapa..ditambah dengan kebuntuan yang aku temui..saat itu aku rasa aku lah yang paling malang sedangkan tanpa kusedari itu hanya sekecik2 ujian tuhan kepada hambaNYA..namun..setelah berfikir sejenak+after read the emel from my really good+care fren..aku telah kembali semangat..baru ku teringat..'EVERYTHING HAPPEN FOR A GOOD REASON'..huhu..apepon..thanx a lot to NISA'..yang sanggup meminjamkan keretanya utk aku..walaupun aku call die pukul6.45 pagi..die still angkat dan dgn relanya menyerahkan kunci keretanya kpd aku..thanx jgk to gbah..yg tak sepatutnya bangun pukul 6.30 pagi tapi terpaksa bangun sebab nk temankan aku..skali lagi to gbah+nik..sory sebb terpakse 'bersesak2' kat bilik semata2 nk kasi akak2 aku menumpang sekejap..thanx to faris utk nasihat yg terlalu bermakna buat aku..(xpenah ade org bagi advice+ceramah yg sebegitu kat aku..huhu~)..thanx to abg mechanic yg sanggup dtg UM walaupun harini cuti sebenarnye..huhu..Alhamdulillah..segala2nya settle..(mungkin berkat doa after aku solat zohor minta ALLAH permudahkan urusan aku..& ALLAH btol2 tolong aku bile semuanya smooth je..)..akhir sekali thanx a lot tuk sesape jua yg terlibat secara langsung mahupun xlangsung..n remember...setiap yg berlaku itu ade hikmahnye..kalau kite ditimpa kesusahan..ingat lah kepadaNYA sebab sesungguhnya ALLAH akan menolong hamba2NYA yg sentiasa mengingatiNYA dan memohon pertolonganNYA..Actually..bile kna ujian mcm ni lah baru kite tahu kite ni jenis yang penyabar atau tak..kdg2 kita sebok cakap yg kite ni seorg yang penyabar..pada hakikatnya x..mcm aku..aku rase aku ni seorg yang penyabar..tapi bile kna bnda mcm ni..senang je aku kalah..(tapi takla nangis kalo xkna marah..huahuahuahua..)..xlupe juge pada yg aku tersilap cakap..emosi mengatasi segala2nya waktu tu..

No comments:

Post a Comment