Thursday, March 5, 2009

Burj Dubai Skyscraper

Erm..kali ni aku nk kongsi satu paparan yg menarik..aku kire menarik sebab ia menakjubkan!! kat sebelah ni gambar bangunan Burj Dubai Skycraper..bangunan tertinggi di dunia.. ni ade sedikit maklumat yg aku dapat dari internet:

Construction Data
Cost: US$800,000,000.00
Developer: Emaar Properties
Designed by: Skidmore, Owings, & Merrill
Type: Skyscraper
Location: No. 1, Burj Dubai Boulevard, Dubai, United Arab Emirates
Name : Burj Dubai Skycraper
Height : 818 meter
Floors : 162
Construction start date : 21 September 2004
Completion date : 20 November 2009

Dari ape yg aku baca dari internet..bangunan ni merupakan bangunan yg dibanggakan oleh org2 Dubai..( same mcm kite bangga dgn KLCC)..kat bawah ni adela beberapa gambar yg aku nk share ngan korg yang membuatkan aku terlopong jugak la mase mula2 tgk..


Burj Dubai Skycraper






ni merupakan view dari tingkat ke-135..







ni pon view dari tingkat ke-135 xsilap aku..ni time ade awan..tgk bezanya dgn gmbr kat atas...mcm filem fantasi kan??


perbandingan..

aku igtkan xla tinggi sgt tapi bile tgk perbandingannya dgn KLCC..memg tinggi! ( KLCC tu da cukup tinggi bagi aku..)



ni view dari atas..Subhanallah..betullah bumi itu sfera!!

P/S: Kalo korg nk tahu lebih lanjut..korg bukak website http://burjdubaiskyscraper.com..
Special thanks to Mohd Faris sebab die yg tunjuk gambar ni kat aku & membuatkan aku teringin nk explore pasal bangunan ni..^^v

No comments:

Post a Comment